Gestaltningsarbete, process 4 - typsnitt.

Det här är svårare än jag trodde. Några tycker att jag ska använda datorskriven stil och några tycker att jag ska använda min egen handstil till boken. Jag vet inte själv vad jag tycker men jag har suttit och testat olika typsnitt i datorn i alla fall och kommit fram till att någon av dessa kanske skulle fungera:
Nu är inte texten helt korrekt i bilden, det är bara en test. Vilken av dessa tycker ni funkar bäst? Eller ska jag köra på handskriven text istället?
maja:

Första var finast av dem, men det är himla fint att ha handskrivet!

Svar: å tack för svar. måste fundera lite. Ska testa hur det blir med handskrivet innan jag bestämmer tror jag.
Maja Lindgren

C:

Första eller sista!

Svar: tack för svar! ska fundera :)
Maja Lindgren

Stephanie:

Jattefint! Alla bilder r superfina!
Ett tips med typsnittet ar att det viktigaste ar alltid att det r lattlast, sa man brukar inte sa ofta anvanda sig av snirkliga typsnitt, i tidningar och broschyrer atmistone :) och testa att experimentera inte bara med storleken pa typsnittet utan avstandet mellan raderna, da kan man ha lite mindre text men anda fa plats med mer text. puss puss

Svar: tack!! ska testa lite olika :)
Maja Lindgren

Kommentera inlägget här: