Gestaltningsarbete, process 6.

Jag målar på och målar på. Jag har ett mål om att ha gjort klart 10 bilder innan den här veckan är slut. Jag har skrivit lite mer på texten och fått den läst av min mamma som är ganska bra på sånt som att skriva. Jag är lite osäker på om jag kommer hinna göra klart alla mina bilder. Det strävar jag såklart efter men jag vill ju inte slarva med teckningarna. Så jag kom på att jag gör de bilder som jag tycker är viktigast och är det så att jag inte hinner klart så försvinner ju de mindre viktiga bilderna.
Här är början till bild tre som jag inte hade någon aning om hur den skulle se ut. Jag började med räven i mitten och såg vad det blev av den.

Och så blev den. Helt ok. Jag ville ha en liten frågande känsla i bilden och det tycker jag nog att jag fick. (det är ju frågetecken som grenar XD)

Här är bild nr 7 i boken tror jag, där Räv träffar illrar. Jag hade inte någon aning om hur en iller såg ut så jag fick googla lite. Sen vet jag inte om det ser ut som illrar riktigt, men någon form av djur är det i alla fall. Den här bilden tog sjukt lång tid. Vet inte riktigt varför. Mycket streck i bakgrunden kanske.

Här är bild nr 8, och som ni kan se till vänster så övergår liksom bild 7 i bild 8. Det är illrarna som berättar att de tror att man blir ett annat djur när man har dött. När djuren berättar om vad som händer efter döden så försöker jag få fram en drömsk känsla.


Har nu gjort åtta bilder och jag är förvånad över att jag har lyckats hålla någorlunda samma stil genom alla bilder.
 
maja:

Du är massa duktig!! Skitbra gjort!

Svar: tack tack tack!
Maja Lindgren

ebba:

åh jag förstår inte hur man kan vara så duktig!
älskar ditt sätt att måla/rita på så himla fint!
kommer bli en grymt bra bok, så gullig handling :)

Svar: åh tack så fruktansvärt mycket.
Maja Lindgren

Kommentera inlägget här: