i min lärarväska - process.

Jag tänkte att jag skulle använda av det jag har hemma, så till första anteckningsboken fick det bli lite adlibriskartong.
Jag valde ut texter från får bok "Ungdom och Identitet" att sätta på fram-och baksidan.
Till pennan och penseln gick jag ut i trädgården och hämtade två pinnar. Jag började plocka bort barken med naglarna, men det var jobbigt så jag hämtade en morakniv. Det var faktiskt väldigt kul att tälja, måste göra det på riktigt någon gång. Alltså skapa någon figur.
Pinnarna var väldigt sköra, så tur att man har superlim.
Till penseln måste man ha hår, så jag fick klippa en tuss från min hunds svans.
Stackarn.
Sen ville jag piffa till penseln med lite ståltråd, som för övrigt var hur trögt som helst att böja.
Penseln gick sönder igen.
Sedan målade jag mitt mott-band. Ville inte göra ett vanligt måttband.
Ssedan hämtade jag lite inspiration från en av mina favorit författare/illustratör Tove Jansson.
Jag byggde lite saker med Cernitlera och målade på med akryl.
Det var kaos på bordet.
Kommentera inlägget här: