Gestaltningsarbete, process 10.

Här är de senaste bilderna jag har gjort. Jag har bestämt mig för att ta bort fyra bilder ur min storyboard eftersom att det blir svårt att hinna få det snyggt. Jag tycker att det är viktigare att de sista bilderna blir noggranna ovh fina istället för att det är fler bildern som är slarviga. Så boken kommer att bli 20 bilder om jag har räknat rätt, och det tror jag är ett ganska lagom sidantal. Jag tycker att det är konstigt att jag inte har tröttnat på att måla dessa teckningar. Jag har tröttnat i händerna och i hjärnan för att det är så mycket, men jag tycker fortfarande att det är jätteroligt. Det glädjer mig eftersom jag alltid har velat illustrera barnböcker. Då ska man ju helst inte tröttna efter några bilder. Det känns som att jag har börjat variera bilderna från varandra lite mer. Vissa blir lite enklare och vissa blir väldigt detaljerade. I början tyckte jag att bilderna blev väldigt lika varandra. Så är det väl lite fortfarande. Speciellt bilderna i skogen är väldigt lika varandra. Men då försöker jag i alla fall variera bilden efter så det blir varannan lik och varannan olik ungefär.
Nu har jag två bilder kvar som jag ska göra klart idag. Imorn ska jag åka in till skolan, skanna in mina bilder, fixa lite i photosop, lägga in text och sedan skriva ut.
Kommentera inlägget här: